Wednesday, October 28, 2009

III. nädala ülesanne

Kolmanda nädala ülesanne on keerulisem kui ta alguses paistab. Väljend m-õpe on liikunud juba mitu aastat, kuid reaalne sisu on tekkinud ikkagi viimase aasta või paari jooksul - BBC andmetel kasutas 7.3 miljonit inimest veebis ringiliikumiseks mobiiltelefoni 2008.a. II ja III kvartalis. Olgem ausad GPSga ringiliikuda, teatud punktides fotokaga pilte ja sülearvutiga märkmeid teha ning lõpus klassiruumis interneti ühendusega arvuti taga kõik see kokkupanna - see ei ole ikka päris m-õpe ja juba selle varustuse kaal seab ette teatud piirid :)

Päris m-õppes teeb kogu tegevuse ära üks vahend. Sellised vahendid on tänapäeval juba olemas, kuid on veel üks mure - need vahendid ei suhtle omavahel. Erinevad op - süsteemid, flashi ja/või java kasutamise võimalused, rääkimata juba olemasolevate veebilehtede kuvamine mobiiltelefonide ekraanil. Kõik see teeb minu jaoks raskeks rääkimise mingist kindlasti süsteemist või meetodist m-õppes. Näiteks on vägagi huvitav uurimus m-õppest kõrghariduses kirjutatud Austraalia Wollongongi ülikooli inimeste poolt (http://ro.uow.edu.au/edupapers/91/). Uurimus on avaldatud 2009.a. ja läbiviidud 2006 - 2008. Kui me aga nüüd mõtleme, et millised olid võimalused 2006ndal aastal ja millised on võimalused nüüd?

Aga et mitte päris ülesandest mööda hiilida siis ka üks konkreetne näide, mille leidsin. Nimelt võttis Abilene ülikool USAs (ACU) kasutusele statistika õpetamiseks iPhone rakenduse "Statistics", mille on välja töödanud firma GetYa Learn On (http://www.getyalearnon.com/news.html). Lisaks teooria omandamisele ja jaotuste graafikutega tutvumisele, võimaldab see rakendus ka tudengitel sooritada erinevaid eneseteste.
ACUs on juba mõnda aega tegeletud m-õppe arendamisega. Seda küll põhiliselt iPhone'de abil - st. loengud ja podcastid iTunes keskkonnas, erinevate iPhone ja iPodi rakenduste aktiivne kasutamine õppetöös jmt. Nende õppejõudude ja tudengite muljeid saab lugeda lehelt http://www.acu.edu/technology/mobilelearning/

1 comment:

  1. Väga huvitavad lingid, Ragnar!

    Diskuteeriks hea meelega sinu postituse teises lõigus kirjutatud mõtete üle.

    Selline erinevate süsteemide mitte-suhtlemise probleem ei ole muidugi ainult m-õppele omane. On ju juba probleeme teatud olukordades ka Maci, Windowsi ja Linuxi masinate sõbrustamise juures. Ja probleemidest erinevate veebilehitsejatega ei maksa üldse rääkida.

    Minu mõte on selles, et vahendeid tuleb ainult juurde, ning kasutajate vabadus, kuidas erinevaid ülesandeid lahendada, samuti suureneb. Seega ei peaks võibolla rõhku panema vahendite vahelisele suhtlemisele vaid hoopis püstitatud eesmärkide täitmisele vahenditega, mis on kasutajate endi poolt välja valitud?

    ReplyDelete